Marke Ujedinjenih Naroda - mogućnosti sakupljanja

 

Komemorativne marke Ujedinjenih naroda (UN) obuhvaćaju mnoštvo pitanja od nacionalnog značaja, uključujući okoliš, svjetski mir, ugrožene vrste, javno zdravlje i prirodni svijet.
One naglašavaju rad UN-a i djeluju kao oblik dopiranja do ljudi vezano uz teme kojih je ova organizacija pobornik.

Prva marka Ujedinjenih naroda izdana je 24. listopada 1951. i od tada je izdano više od 1.000 maraka - najprije u američkim dolarima, a potom i u švicarskim francima i austrijskim šilinzima te kasnije euru.

Svaku marku UN-a istodobno izdaju New York, Ženeva i Beč, u dolarima, švicarskim francima i eurima, i to sa zajedničkom temom za svako izdanje.
Komemorativne marke UN-a u optjecaju su određeno vrijeme (uobičajeno do godine dana) i nakon čega se povlače iz optjecaja bez izdavanja ponovnih izdanja.

Prestiž UN-ovih maraka veli je do te mjere da je organizacija uspjela pridobiti talente svjetski poznatih umjetnika čiji se rad pojavljuje u umjetničkim galerijama širom svijeta. Među imenima nalaze se Peter Max, Vincent Van Gogh, Hans Enri i Marc Chagall.


Povijest maraka Ujedinjenih naroda

Ideju za marke u izdanju Ujedinjenih naroda predložila je Argentina 1947. godine, samo dvije godine nakon što je UN osnovan. U New Yorku su 24. listopada 1951. izdane prve marke Ujedinjenih naroda u američkim dolarima koje su bile rasprodane u roku od nekoliko dana.
Ženevski ured UN-a izdao je svoje prve marke 4. listopada 1969. godine (u švicarskim francima), a ured u Beču uslijedio je 24. kolovoza 1979. s markama u austrijskim šilinzima.

un year of child 1979Jedna od najpoznatijih maraka UN-a je Godina djeteta (1979) koja je bila rasprodana već prvog dana izdavanja, radi čega je dospjela na naslovnicu New York Timesa.  31C marka prikazivala je dječji šareni crtež djeteta sa logom UN-a.

Britanija je također izdala nekoliko maraka UN-a tijekom desetljeća, no dva značajna izdanja su 3D marka iz 1965. s oznakom UN-a u povodu obilježavanja dvadesete obljetnice organizacije, te marka iz 2012. godine s fotografijom kraljice koja se obraća Općoj skupštini UN-a 1957.


Marke na koje treba pripaziti

Od 1955. godine (deset godina djelovanja UN-a) izdane su marke koje slave razne obljetnice osnivanja UN organizacije. One su objavljene kako od strane zemalja širom svijeta, od kojih su neke države članice, tako i filatelističkih ureda UN-a.

Nedavno, 2015. godine, objavljene su marke u povodu sedamdesete obljetnice iz zemalja poput Kine i Rusije, Moldavije, Bjelorusije i Malte - od kojih je svaka uključivala slogan „Snažan UN, bolji svijet“.

50 obljetnica UN

 

 

Zajedničke teme

Budući da svaka od tri ureda UN-a izdaje marke temeljene na istoj temi, zanimljivo bi bilo prikupiti određenu temu kako bi se vidjelo kako svaki ured tumači tu temu. 

Dostupne marke UNITED NATIONS New York , UNITED NATIONS GeneveUNITED NATIONS Beč možete pronaći na web stranicama Kolekcionar.net

 

UN ugrozene vrsteNeke od najpopularnijih tema u smislu broja izdanih maraka su svakako

  • javno zdravlje
  • ugrožene vrste
  • prirodni svijet
  • svjetska baština
  • ljudska prava

 

Teme Ujedinjenih naroda izdaju zemlje širom svijeta koje poštuju rad te organizacije.  S više od 13.000 maraka izdanih od 1945. godine, ovo je definitivno bogata tema za istraživanje.

Drugo područje su marke na kojima se nalazi sjedište UN-a ili marke izdane za obilježavanje konferencija ili inicijativa.

Ljepota, jedinstvenost i posebno značenje UN oznaka, u kombinaciji s njihovim pojedinačnim, često intrigantnim povijestima i izvornim konfiguracijama, i dalje su izvor fascinacije i velike vrijednosti za kolekcionara.

Iako je filatelija jedan od najpopularnijih hobija na svijetu, prosječna starost kolekcionara raste, a budućnost filatelije počiva na današnjoj mladosti.

 

0
0
0
s2smodern

Pretraga kataloga

Filatelističke online trgovine

 



 

 





Meal Pass logo

Meal Pass

 

 

Filatelija Hunjak koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda stranice prihvaćate uvjete i korištenje kolačića.