Svečano otvorenje Pelješkog mosta


peljeski most zigHrvatska pošta 26. srpnja 2022. pušta u optjecaj na dan svečanog otvorenja Pelješkog mosta, novu prigodnu poštansku marku s motivom ovog remek-djela. Autor marke je Dean Roksandić, dizajner iz Zagreba, a prema fotografiji koju je snimio dubrovački fotograf Mario Babarović.

Vrijednost marke označena je slovnom oznakom A što odgovara iznosu poštarine za pismo mase do 50 g u unutarnjem prometu te za dopisnicu/razglednicu u unutarnjem prometu. Naklada marke iznosi 60.000 primjeraka te je izdana u arčiću od 10 maraka. Hrvatska pošta tiskala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC).

Žig prvog dana je u uporabi 26. i 27. 7. 2022. u poštanskom uredu 10114 Zagreb.

 

peljeski most arcic


Pelješki most dio je državne ceste koja obilazi neumski koridor, odnosno dio je projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom.

Projekt obuhvaća gradnju mosta, pristupnih cesta do mosta i obilaznice oko Stona čime je uspostavljena čvrsta cestovna veza između razdvojenih dijelova kopnenog teritorija Republike Hrvatske. Dvotračna državna cesta duga 32,5 km povezuje krajnji jug i stvara ključan preduvjet za razvitak kopna i otoka dubrovačke regije.

Pelješki most, dug 2404 metra, najzahtjevniji je dio projekta i prelazi morski tjesnac – Kanal Malog Stona. Projekt Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom ostvaruje strateški interes Republike Hrvatske, a ujedno se nalazi na jednom od europskih transportnih koridora, pa je velikim dijelom financiran iz fondova Europske unije.

Širina morskoga kanala na mjestu mosta je 2140 m, a prosječna dubina mora 27 m. Zaljevom, koji je zaštićen kao posebni rezervat prirode, prolazi plovni put: širina zadanog otvora za plovidbu iznosi 200 m, a visina 55 m. Projektantski izazov bilo je temeljno tlo koje se sastoji od dubokih naslaga mulja i gline nad stijenom, potom izrazita seizmičnost lokacije, kao i znatna vjerojatnost pojave snažnih vjetrova.

Zadatak premoštenja morskoga kanala u ovako složenim okolnostima ostvaren je jedinstvenom konstrukcijom koju čini ovješeni most sa šest pilona i pet glavnih otvora veličine po 285 metara na dubokim temeljima izvedenim na zabijenim pilotima.

Tako u pogledu vidimo ukupno 13 otvora, s početnim i završnim osloncem na upornjacima mosta, i ukupno 12 međuoslonaca.

Usvojen je koncept mosta bez istaknutoga središnjeg raspona, simetričan u pogledu i bez izrazito visokih vertikala pilona, s nizom istih raspona nad središnjim dijelom kanala i s jasno definiranim, ponavljajućim elementima stupa, grede i kosih zatega.

Gradnja mosta počela je sredinom 2018., a završena je početkom 2022. godine. Investitor čitavog projekta bile su Hrvatske ceste, hrvatsko poduzeće za upravljanje, građenje i održavanje državnih cesta, dok je glavni izvođač mosta bila kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation uz koju su na projektu radile i brojne hrvatske tvrtke i pojedinci.

doc. dr. Goran Puž, dipl. ing. građ. predstojnik Ureda Uprave, Hrvatske ceste

 

peljeski most markaVrijednost: 3,30 HRK
slovna oznaka A
Dizajn: Dean Roksandić, dizajner iz Zagreba
Fotografija: Mario Babarović, fotograf iz Dubrovnika
Veličina: 29,82 x 48,28 mm
Papir: bijeli, 102 g, gumirani
Zupčanje: češljasto, 14
Tisak: višebojni ofset
Tiskara: AKD d.o.o., Zagreb
Datum izdanja: 20.07.2022.
Naklada: 60 000

 

Izvor: Hrvatska pošta

Sva izdanja maraka možete naručiti i kupiti preko Filatelističkog Kluba "Marija Hunjak"

Filatelija Hunjak koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda stranice prihvaćate uvjete i korištenje kolačića.