Marke Ujedinjenih Naroda

 

Ideju da Ujedinjeni narodi izdaju vlastite marke prvi put je predložila Argentina 1947.
Sporazum s poštanskim tijelima Sjedinjenih Država postignut je 1951. i propisao je da su marke označene u američkoj valuti i da se koriste samo u sjedištu UN-a.

Prve marke Ujedinjenih naroda izdane su u američkim dolarima na dan Ujedinjenih naroda, 24. listopada 1951. Marke su bile velika uspješnica i rasprodane su za nekoliko dana.

Slični poštanski sporazumi postignuti su sa švicarskim i austrijskim poštanskim upravama.

Dana 11. prosinca 1968. godine, sporazum između Ujedinjenih naroda i Švicarskog poduzeća za telefonsku i telegrafsku poštu omogućio je uredu UNPA-a u Ženevi da 4. listopada 1969. izdaje prve UN marke u švicarskim francima.

Sličan sporazum s austrijskom vladom 28. lipnja 1979. omogućio je bečkom uredu UNPA izdavanje prvih UN maraka u austrijskim šilinzima 24. kolovoza 1979. godine.


Marke UN-a kao Glasnici mira

Ljudska prava, okoliš, ugrožene vrste i mir su predmet sveopće zabrinutosti naroda svijeta. Oni su također predmeti koje je Poštanska uprava Ujedinjenih naroda (UNPA) promovirala na svojim markama.

Budući da marke Ujedinjenih naroda odražavaju rad svjetske organizacije, marke se protežu izvan granica filatelije kako bi privukle pozornost na značajne svjetske probleme i služile kao podsjetnik na posvećenost UN-a svojim ciljevima.

Ujedinjeni narodi su jedina organizacija u svijetu koja nije ni zemlja niti teritorij kojem je dopušteno izdavanje poštanskih maraka. To je ujedno i jedino poštansko tijelo koje izdaje marke u tri različite valute, i to u američkim dolarima, švicarskim francima i eurima.

Marke Ujedinjenih naroda su minijaturna umjetnička djela koja su osvojila međunarodne nagrade za dizajn. Stvaraju ih umjetnici iz cijelog svijeta, a tiskaju se u različitim zemljama od najboljih sigurnosnih pisača.

Filatelisti poštuju marke Ujedinjenih naroda ne samo zbog svojih inovativnih dizajna i univerzalnih tema, već i zbog toga što je još uvijek moguće prikupiti svaki pečat Ujedinjenih naroda ikada izdan. Od svog osnivanja 1951. godine, UNPA je izdala više od tisuću maraka.



Univerzalna tematika

Marke UN-a ilustrirale su dosad ciljeve i postignuća Ujedinjenih naroda i njegove obitelji organizacija.

Neke marke obilježavaju postignuti cilj, kao što je ilustrirano u Namibiji 1991. - izdanju marke New Nation - Trust, koje je proslavilo rođenje Namibije.
Druge teme, kao što je problem borbe protiv AIDS-a iz 2003. godine, su trezveni podsjetnik na globalne probleme od kojih i dalje pate ljudi svugdje u svijetu.

Marke također obilježavaju značajne događaje u životu međunarodne organizacije, kao što je 50. obljetnica Ujedinjenih naroda 1995. godine.

Nedavna pitanja su se bavila našim okolišem, svjetskim mirom i obećanjem boljeg svijeta. Kako je okoliš sve više ugrožen, nacije svijeta su shvatile da su problemi, kao i rješenja, globalni. Stoga su Ujedinjeni narodi, putem mnogih svojih pomoćnih tijela, učinili zaštitu okoliša prioritetom.

Sadašnja serija maraka ugroženih vrsta, sa svojim prekrasnim ilustracijama 12 ugroženih vrsta svake godine, upozorava na ovo stanje.


Poštanske marke Ujedinjenih naroda

Marke Ujedinjenih naroda istodobno se izdaju u uredima UN-a u New Yorku, Ženevi i Beču te vrijede za poštarinu kada se koristi na pošti iz ureda UN-a u New Yorku, Ženevi i Beču.  Svako izdanje nosi srodnu temu dizajna, s različitim nazivima za svaki ured. 

U skladu sa svojim smjernicama, Poštanska uprava Ujedinjenih naroda ograničena je na prodaju poštanskih maraka i poštanskog pribora. Obično se svake godine izdaje šest novih komemorativnih pitanja i ostaju na prodaju samo 12 mjeseci, a nakon tog datuma uništavaju se sve preostale zalihe.

Komemorativne marke su tako imenovane jer obilježavaju određenu temu i nikada ne idu u ponovni tisak, čak i ako su rasprodane prije kraja razdoblja prodaje od 12 mjeseci.

Definitivne marke imaju neograničeno razdoblje prodaje i nose nazive potrebne za opće poštanske potrebe i mogu se ponovno tiskati prema potrebi.

Marke UN-a tiskane su diljem svijeta u sigurnosnim tiskarima, državnim tiskarama i privatnim sigurnosnim tiskarskim tvrtkama, te se proizvode pod istim sigurnosnim kontrolama koje se koriste za tiskanje novčanica.

Filatelisti cijene visoku kvalitetu maraka UN-a, koje podliježu brojnim kontrolama kvalitete i koje UNPA pregledava za sve nedostatke, što UN čini jednim od najkvalitetnijih proizvođača poštanskih maraka među poštanskim upravama.


Personalizirane marke

UNPA uredi u New Yorku, Ženevi i Beču nude svojim gostima mogućnost izrade jedinstvene personalizirane marke kao uspomenu na putovanje u UN. Pojedinci ili male grupe mogu posjetiti Personaliziranu trgovinu markama kako bi snimili fotografiju koja se potom prenosi na okno marke sa službenom poštarinom Ujedinjenih naroda. Personalizirane marke mogu se sačuvati kao suvenir ili se koriste za slanje čestitki i pisama obitelji i prijateljima širom svijeta.

 

Nagrađivani Dizajni

Radovi velikih svjetskih umjetnika kao što su Marc Chagall (Francuska), Friedensreich Hundertwasser (Austrija), Hans Erni (Švicarska), Vincent Van Gogh (Nizozemska), Paul Klee (Njemačka) i Peter Max (SAD) ne samo da se prikazuju se u velikim svjetskim muzejima, ali su također prikazani u markama Ujedinjenih naroda.

Prateći aktivnosti Ujedinjenih naroda, marke su pokazale ogromnu raznolikost stilova i dizajna. Od jednostavnog grafičkog prikaza do ilustracija koje nose emocionalni učinak, marke su predstavljale nadu i očaj, tugu i radost, ili, još jednostavnije, komemoraciju, štovanje i razmišljanje.

Ljepota, jedinstvenost i posebno značenje UN oznaka, u kombinaciji s njihovim pojedinačnim, često intrigantnim povijestima i izvornim konfiguracijama, i dalje su izvor fascinacije i velike vrijednosti za kolekcionara.

Iako je filatelija jedan od najpopularnijih hobija na svijetu, prosječna starost kolekcionara raste, a budućnost filatelije počiva na današnjoj mladosti.
UNPA ohrabruje djecu da uživaju u hobiju filatelije, uvođenjem kolekcionarskih Fun Packsa.


Izvor : UN stamps

0
0
0
s2smodern

Pretraga kataloga

Filatelističke online trgovine

 



 

 





Meal Pass logo

Meal Pass

 

 

Filatelija Hunjak koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda stranice prihvaćate uvjete i korištenje kolačića.